عدم انتشار آمار قربانیان ساختمان پلاسکو به‌رغم انتشار تصاویر در سایتهای اجتماعی

آواربرداری از ساختمان پلاسکو

در چهارمین روز پس از فاجعه ساختمان پلاسکو، رژیم آخوندی هم‌چنان وضعیت زیرآوارماندگان را نامشخص اعلام می‌کند و به‌رغم نگرانیهای عمومی و مطالبات بستگان قربانیان هیچ آمار درستی از شمار جان‌باختگان و زیر آوار ماندگان منتشر نمی‌شود.

منابع رژیم آخوندی پس از چهار روز اعلام کرده‌اند تاکنون تنها پیکرهای سه تن از آتش‌نشانان از زیر آوار درآمده، پیکرهای 12تن دیگر از آتش‌نشانان و پیکر 10تن از مردم نیز زیرآوار پلاسکو محبوس است.
این درحالیست که در شبکه‌های اجتماعی تصاویر متعددی از آتش نشانانی که زیر آوار مانده‌اند انتشار یافته و گزارشهای مردمی حاکی از صدها تن کشته و زیر آوار مانده است.

گزارشهای منتشر شده حاکیست، کمکهای مردمی به آسیب‌دیدگان پلاسکو چشمگیر است. این ساختمان 560 واحد داشته که تعداد زیادی کارگر در آن مشغول به کار بوده‌اند.
کسبه بازار کویتیها با نصب بنری اعلام کردند: کسبه بازار کویتیها با کمال افتخار پذیرای کسبه ساختمان پلاسکو هستند و اعلام می‌دارند عزیزانی که در این فاجعه دچار زیان غیرقابل تصوری شده‌اند می‌توانند در کنار ما و در محل کسب ما نسبت به انجام فعالیتهای صنفی خود اقدام کنند.


دانش‌آموزان شین‌آبادی که خودشان چند سال پیش در یک حادثه آتش‌سوزی در مدرسه‌شان دچار سوختگی شدید شدند، در محل پلاسکو به نشانه همدردی حاضر شدند.


گروه‌های از مردم نیز از جمله دانش‌آموزان در قدردانی از فداکاری آتش‌نشانان در منطقه حاضر می‌شوند.
 
همچنین کمپینی به نام «من آتش‌نشانم» تشکیل شده که باعث شکل‌گیری راهپیمایی توسط اقشار مختلف مردم شده است.

رژیم آخوندی در وحشت از گسترش تجمعات و شکل‌گیری اعتراضات اعلام کرد، مردم بایستی از تجمع‌های بی‌مورد خودداری کنند و در همین رابطه، قرار است اخبار مربوط به فاجعه پلاسکو با کنترل منتشر شود.

تلاش خامنه‌ای و سپاه پاسداران برای پاک کردن نقش مالک ساختمانی یعنی ارگان غارتگر موسوم به بنیاد مستضعفان به نتیجه نرسیده و این موضوع به یکی از سوژه‌های رسانه‌های حکومتی تبدیل شده است.
رئیس حکومتی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری گفت: مالک زمین و ساختمان بنیاد مستضعفان است و مسئولیت خرابی‌ها با مالک است که به موقع درصدد رفع خطر و محکم‌سازی بنا برنیامده است.

یک رسانه حکومتی نیز تحت عنوان «سکوت مالک اصلی ساختمان آسیب‌دیده» و «غیبت عجیب بنیاد مستضعفان در حادثه پلاسکو» نوشت: (معلوم است) هیأت مدیره ساختمان با مالک اصلی یعنی بنیاد مستضعفان (باید پاسخگو باشند).

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی نوشت: هیچ فرد یا نهادی حاضر نیست مسئولیت فاجعه پلاسکو را بپذیرد. اولین جمله‌ای که مسئولان کشور ما پس از هر حادثه تلخی بر زبان می‌آورند این است که از اول گفته بودیم... با چند پیام تسلیت و تشکیل کمیته و شورا و جنجال رسانه‌ای، صورت مسأله پاک می‌شود و همه از جوش و خروش می‌افتند تا حادثه بعدی.

در مورد وضعیت اسفبار ساختمانها در تهران، یک کارگزار رژیم اعلام کرد ۳ هزار ساختمان ناایمن در تهران دارد.
رسانه‌های همچنین نوشتند: پدر علم زلزله شناسی ایران معتقد است به‌دلیل آن که تنها یک درصد از ساختمان‎های پایتخت در برابر زلزله مقاوم هستند در صورت وقوع زلزله احتمالی در تهران تعداد کشته‎ها و زخمی‎های ناشی از آن میلیونی خواهد بود.

Comments

Popular posts from this blog

آسوشیتدپرس: حکومت ایران بعد از رفسنجانی بر سر دو راهی قرار دارد

Iran Regime Attempts to Whitewash Their Abuse of Prisoners